דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ספר, סופר וסיפור 

מאת    [ 26/06/2007 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 2879 פעמים ]

על הקשר שבין "הסיפור שאינו נגמר" ו"עליזה בארץ הפלאות" לבין ספרי הקבלה, ועל ההבדל הדק שבין דמיון למציאות

לפני שנים קראתי סיפור על ילד שמצא ספר עתיק בחנות ספרים קטנה ומאובקת. כוח נעלם משך אותו אל הספר וגרם לו לקחת אותו לידיו ולברוח מהחנות.

הוא מיהר לביתו, נשכב על המיטה בחדרו, פתח את הספר והתחיל לקרוא. חוויה קסומה ציפתה לו בין דפי הספר; כמו נשאב אל תוך הסיפור הוא הזדהה עם הגיבורים, דמיין את התפאורה בעיני רוחו, ומצא את עצמו "חי" את הסיפור שהוא קורא.

מפתיע ככל שיישמע, דרכו הרוחנית של אדם דומה מאוד לעלילה של אותו סיפור ילדים, וגם היא כרוכה בקריאה בספרים עתיקים ומופלאים.

לדמיין ולחוות את עלילת חיינו

המקובלים הם אנשים שהצליחו לחדור אל "מאחורי הקלעים של העולם שלנו" ולגלות את הכוחות שמפעילים אותו. הם הבינו את הסיבות לכל מה שמתרחש בחיינו, גילו מה צופן לנו הגורל וחוו את ההרגשות הנפלאות ביותר שיכול אדם להרגיש. את הגילוי המופלא ואת הדרך שעברו הם תיארו עבורנו בספריהם, כדי שגם אנחנו נוכל לחוות את אותן תחושות והרגשות.

בספרים שהם חיברו עבורנו, הם תיארו את "הסופר" שכותב את הספר של חיינו. הם ראו לאן הוא מוביל אותנו, לאיזו מטרה, ופתחו לנו פתח שדרכו נוכל גם אנחנו להיכנס לתוך הסיפור ולהשפיע על עלילת חיינו.

הספרים ה"רגילים" שאנו מכירים, מספרים לנו על חוויות מהעולם הזה בלבד. לעומתם, ספרי הקבלה מספרים על עולם מיוחד וקסום, שלא מתואר בשום ספר אחר – העולם העליון.

דרך המשפטים, המילים והאותיות הצפונים בספרי הקבלה, מכניסים אותנו המקובלים "בצורה חיה" לעולם רוחני אחר, כמו בסיפורה של עליזה בארץ הפלאות. זהו הדבר המיוחד כל כך בספר – הוא מסוגל להעביר את הקורא עצמו לאותו מרחב ולאותו עולם שעליו הוא מספר.

לא לחינם נהגו לקרוא לחלק מספרי הקבלה בשם "מגילה" – מלשון גילוי. בכך ביקשו לרמז לנו על מטרתו העיקרית של הספר – לגלות לקורא כיצד להגיע אל האוצר שטמון בו, את הדרך אל החיים השלמים.

מסיפור דמיוני – למציאות של ממש

אתם בטח שואלים את עצמכם: "או קי, הדרך אל האושר... אבל איך מגלים אותה? פשוט קוראים בספרי קבלה, ומיד זה קורה?" אז זהו, שלא.

כדי להיכנס לסיפור, נדרש מאיתנו תנאי מקדים אחד, קטן אבל חשוב ביותר, שנקרא "רצון". על מנת שספר הקבלה ייקח אותנו למחוזות הקסומים שאליהם הגיעו המקובלים, אנו צריכים לרצות להגיע לשם. אם נקרא בספרי הקבלה המקוריים מתוך רצון אמיתי להגיע אל האושר שצופן לנו העולם הרוחני, נתחיל לאט לאט להרגיש את זה קורה. הספר יעשה זאת עבורנו.

נשמע מסובך? בחיבורו "הקדמה לתלמוד עשר הספירות" מסביר לנו בעל הסולם איך זה עובד. הוא כותב שבספרי הקבלה טמון כוח מיוחד שאותו גילו המקובלים בעולם הרוחני. כשאדם קורא בספרים מתוך רצון להזדהות עם מה שכותב המחבר, הכוח הזה מתחיל לקרב אותו לשם. וכך, בדיוק באותו אופן שבו הילד "חי" את הסיפור שאותו הוא קרא, גם אנו מתחילים להיכנס לסיפור ו"לחיות" אותו. אז מתגלה בפנינו עתידנו, אבל הפעם כבר לא כדבר דמיוני, אלא כמציאות של ממש.

הספרים שחיברו המקובלים מהווים עבורנו קצה של חבל, הזמנה לצאת למסע אל עולם קסום ולגלות את האוצר הטמון בו.

קריאה מהנה!!!

eli_v@kab.co.il

אלי וינוקור eli_v@kab.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב